ВОЛКОДАВЫ! Эти СОБАКИ способны защитить Вас от Волка, Лиса и даже МЕДВЕДЯ! Они бесстрашны, сильны, у них мгновенная реакция. Конечно, чтобы в итоге получился идеальный охранник, необходимо собаку воспитывать и дрессировать с раннего возраста, иначе можно получить неуправляемое животное.
Многие люди обожают плавать. Причем неважно где — в реках ли или в море, это не так важно, ведь любое плавание отлично расслабляет и заряжает невероятными эмоциями. Однако купание сопряжено со многими необычными опасностями, одной из которых являются рыбы — некоторые из них представляют очень серьезную угрозу для пловцов и интересной морской фауны, поэтому от них стоит держаться подальше. В этом выпуске все самые лучшие, невероятные, удивительные, необычные, интересные и познавательные в мире факты о самых опасных рыбах в мире, с которыми лучше не связываться. От необычных акул, которые могут плавать и в океане, и в реках, до невероятно ужасных монстров, контролирующих реку Конго. С вами Smart Pizza, и интересная и познавательная подборка топ 10 самых опасных рыб в мире, с которыми лучше не связываться.
ytimg.preload(https://r1---sn-axq7sn7z.googlevideo.com/generate_204);ytimg.preload(https://r1---sn-axq7sn7z.googlevideo.com/generate_204?conn2);Orchester Anthony Ventura, Die schönsten Melodien der Welt Nr. 2 — YouTube<link rel=«alternate» type=«application/json oembed» href=«www.youtube.com/oembed?format=json
The Concerto for Flute, Harp, and Orchestra in C major, K. 299 is a piece by Wolfgang Amadeus Mozart for flute, harp, and orchestra. It is one of only two true double concertos that he wrote, as well as the only piece of music that Mozart wrote that contains the harp. The piece is one of the most popular such concerti in the repertoire, as well as often being found on recordings dedicated otherwise to either one of its featured instruments. The concerto was written in April 1778 by Mozart during his sojourn to Paris for the Court of Guînes. It was commissioned (although never paid for) from Mozart, by the flautist Duke of Guînes, Adrien-Louis de Bonnières, and his harpist daughter who was taking composition lessons from the composer. The soloists in the piece will sometimes play with the orchestra, and at other times perform as a duo while the orchestra is resting. The flute and harp alternate having the melody and accompanying lines. In some passages, they also create counterpoint with just each other. Mozart concertos are standard in how they move harmonically, as well as that they adhere to the three-movement form of fast--slow--fast:
I. Allegro
The orchestra states both themes. The first is immediately present, and the second is introduced by the horn. Both themes fall under the conventional sonata form. The soli then re-work the already present themes.
I. Andantino
The short phrases in this movement are introduced by the strings, and become lyrically extended. This further develops into variations on the theme. The cadenza in this movement leads to a coda, where the orchestra and soli focus on the lyrical theme.
III. Rondeau — Allegro
The harmonic form is: A--B--C--D--C--B--{cadenza}--A(coda). Some music theorists feel that this is actually more of an arch than a typical rondo form, because music from the A section is still audible in the C and D sections.
Концерт солистки Мариинского театра, Лауреата Первой премии конкурса 2011 года Софьи Кипрской. Специальные гости: Николай Мохов — флейта, Юрий Афонькин — альт, Илья Козлов — скрипка.
Mascagni: Cavalleria rusticana — Intermezzo sinfonico · Gothenburg Symphony Orchestra · Neeme Järvi
Barcarolle — Favourite Opera Intermezzi
℗ 1990 Deutsche Grammophon GmbH, Berlin
Released on: 1990-01-01
Producer, Recording Producer: Lennart Dehn
Studio Personnel, Balance Engineer, Editor: Michael Bergek
Composer: Pietro Mascagni
Author: Giovanni Targioni-Tozzetti
Author: Guido Menasci